pondělí 16. března 2009

Jak se stanu lékárnicí :)

V naší vesnici není signál, v současnosti ani internet, a tak jsem využila návštěvy slovenských zdravotníků v Molu Saint Nicolas pro dojednání nového projektu. Zde jsem se pokoušela domluvit potřebnou službu pro obyvatele Baie de Henne. Díky vstřícnému postoji Trnavské university a pana rektora Krčméryho se nám dostane velké lékařské pomoci . Domluvila jsem příjezd mobilní nemocnice, která u nás stráví celý den. Lékaři zdarma vyšetří a předepíší léky všem lidem, kteří k nám na faru zavítají. Zároveň se zdá, že se zdaří uskutečnit otevření jakési mini lékárny přímo na faře. Oslovila jsem místní zdravotní sestru, která je ochotná se mnou spolupracovat. Naše práce by spočívala v tom, že při zdravotních potížích by dotyčný vyhledal její pomoc, ona mu předepsala potřebné léky a já je pak vydala. Tímto postupem chceme s otcem Romanem zamezit jakémukoli chybnému zacházení s léčivem. Může se totiž stát, že léky by Haiťané mohly draze prodávat. Takovouto cestou, ač se třeba zdá být zdlouhavá, docílíme, že zdravotnický materiál i léky budeme mít pod stálou kontrolou, navíc si budeme jisti, že se k potřebným dostávají zdarma.
Se slovenskými lékaři jsem také navštívila centrum pro podvyživené děti v Mare Rouge, kde jsem obdivovala zejména pracovní nasazení a odhodlanost amerického manželského páru. Ti již přes třicet let působí na Haiti a pečují o nejmenší děti, ujímají se jich a s opravdovou láskou o ně pečují. Přitom jsou velmi skromní, na nic si nestěžují. Bylo dojemné a zároveň radostné sledovat malinké děti, které přežily jen díky zájmu a nelhostejnému přístupu hodných lidí.

Žádné komentáře: